ثبت شرکت اتباع خارجی
نوشته شده توسط : samansabt

ثبت شرکت اتباع خارجی:

فرایند ثبت شرکت اتباع خارجی

مشارکت ایرانی و خارجی

چنانچه شریک خارجی فرد یا افرادی باشد بیشترین مقدار سهم آنها چهل و نه درصد می باشد . این مورد بعد از تصویب لایحه قانونگذاری به لحاظ موارد به وجود آمده در کشور اسرائیل و فلسطین به وجود آمده است در نهایت افراد غیر ایرانی می توانند برای ثبت شرکت در ایران دست به کار شوند اما میزان سهم آنها می تواند در بیشترین مقدار چهل و نه درصد سهام باشد.

 

برای انجام پذیرفتن قرارداد شرکت های اتباع خارجی با وزارتخانه ها و موسسات دولتی لازمه ی انجام پذیرفتن قرارداد این است که شرکت اتباع خارجی در کشور خودش نیز قانونی باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خارجی با افراد یا شرکت ایرانی :

ترجمه و کپی از کلیه ی صفحات گذرنامه فرد غیر ایرانی به گونه که نامبرده دارای مهر ویزای ایران باشد.

زیر اوراق ثبت شرکتهای ایران توسط اشخاص خارجی امضا شود

مقرر نمودن میزان سرمایه شرکت طوری که که کمتر از 10،000 دلار امریکا نباشد.

در صورتیکه شریک خارجی شرکت باشد همچنان حداکثر میزان سهم ایشان چهل و نه درصد می باشد مگر اینکه اداره سرمایه گذاری اتباع خارجی با داشتن مقدار سهام بیش از چهل و نه درصد موافقت کند که لازمه این موافقت پس از ثبت شرکت ایرانی به مقدار چهل و نه درصد خارجی و پنجاه و یک درصد ایرانی دارای صلاحیت بررسی و اجرا می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به گونه ای که شریک غیر ایرانی شرکت باشد:

ترجمه و اصل اساسنامه شرکت خارجی

ترجمه و اصل سوگند نامه شرکت خارجی

ترجمه و اصل اظهارنامه ثبت شرکت خارجی

ترجمه گواهی ثبت شرکت خارجی در کشور متبوع

ترجمه و اصل موافقت نامه فی مابین شرکت ایرانی و غیر ایرانی بر پایه ایجاد و ثبت شرکت جدید در ایران

دو نامه معرفی نامه ترجمه و اصل

معرفی تنها یک نماینده جهت عضویت در هیات مدیره در شرکت در حال تاسیس و حضور در مجامع و جلسات هیات مدیره آن نیاز به یاداوری است که هر شرکت می تواند فقط یک نماینده جهت شرکت درحال تاسیس معرفی نماید.

ترجمه و اصل اختیار و وکالت با حق توکیل به غیر ، به وسیله شرکت خارجی به نماینده شرکت به گونه ای که در تمامی موارد نماینده اختیار تام داشته باشد.

سرمایه شرکت ایرانی می بایست مطابق با پنجاه و یک درصد سرمایه شرکت خارجی باشد و سرمایه شرکت در شرف تاسیس متشکل از مجموع سرمایه دو شرکت ایرانی و خارجی می باشد.

امضائ نماینده و مهر شرکت خارجی در زیر اوراق ثبت شرکت در حال تاسیس که از طرف شرکت سمائ در اختیار شما گذاشته می شود.

اساسنامه ها ساخته شده از دو بخش خارجی و ایرانی می باشد که در زیر بخش لاتین نماینده شرکت خارجی و در زیر اوراق قسمت فارسی شرکا ایرانی امضا می کنند.

چنانچه دوشرکت ایرانی و خارجی هدف و نیت مشارکت و جوینت ونچر داشته باشند تمامی فرایند آن مانند یازده مورد بالا می باشد با این فرق که اوراق ایرانی نیازی به ترجمه ندارد و بعد از ثبت مراحل در واحد دارائی قمست اتباع خارجه دارد که در صورت نیاز به استفاده از تسهیلات مشارکت مطالب را با شرکت سما در میان بگذارید.

ثبت شرکت به وسیله اتباع خارجی در ایران

در ارتباط با فعالیت شرکت های خارجی در ایران پس از انقلاب اولین قانونی که به سریع به ذهن وارد می شود،

اصل 81 قانون اساسی می باشد که مصوب می دارد: دادن امتیاز برپایی شرکت ها و موسسات در کارهای تجاری ، صنعتی و کشاورزی و معادن به خارجیان کاملا ممنوع است! با توجه به نیاز کشور به سرمایه گذاری شرکت ها و اتباع خارجی ، این سوال به وجود می آید که از چه راهی این نیاز با این بند قانون اساسی قابل جمع می باشد؟

 

شورای نگهبان در نظریه تاریخ 1360/2/2 خود اعلام داشت : شرکت های خارجی که با واحدهای دولتی ایران قرارداد قانونی برقرار نموده اند می توانند برای انجام امور قانونی و فعالیت های خود در حدود قراردادهای انجام پذیرفته شده طبق ماده 3 قانون ثبت شرکت ها ، به ثبت شعب خود در ایران اقدام کنند و این امر با اصل قانون اساسی مغایرتی ندارد.

چنانچه شریک خارجی فرد یا افراد باشد بیشترین مقدار سهم ایشان 49 % می باشد .

 

نحوه ثبت شعبه شرکت خارجی

در صورتیکه شرکت اتباع خارجی ثبت شده درایران درخواست برپایی شعبه رانیز داشته باشد میبایستی اظهارنامه ثبت به فارسی سواد مصدق سند ثبت خود شرکت در ایران و سواد مصدق از اختیارنامه نماینده که مدیر شعبه است را ارایه بدهد. (ماده ٨ اظهارنامه).

تبصره - ممکن است درخواست ثبت شعبه درضمن درخواست ثبت خود شرکت به عمل آید دراین صورت تقدیم سواد مصدق سند ثبت خود شرکت لازم نخواهد بود.

 

قوانین جزائی

افرادی که به عنوان نمایندگی یا مدیریت شرکتهای اتباع خارجی در ایران دست به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی زده و قبل از پایان زمان مقرر، درخواست ثبت نکنند به تقاضای دادستان بدایت و به حکم محکمه ابتدائی تهران محکوم به دیرکرد پس از صدور حکم متخلف را به تادیه پنج الی پنجاه تومان محکوم خواهد کرد و هر‌گاه حکم قطعی شده و تا سه ماه پس از تاریخ اعلام آن تخلف ادامه پیدا کند دولت از عملیات نماینده یا مدیر شرکت متخلف ممانعت خواهد نمود. ماده ۵ قانون ثبت شرکت‌ها.

اگر نماینده یا مدیر شعبه هر شرکت خارجی پیش از ثبت به سمت نمایندگی یا مدیریت شعبه شرکت درایران دست به عملیات تجارتی یا صنعتی یا مالی بزند محکوم به جریمه نقدی خواهد شد.

بنابراین تنها نکته و درخواست دادستان تهران باعث بکار بستن مجازات مقرر نسبت به تخلف عدم ثبت شرکت خارجی می‌باشد.

22890120

مشاورین ثبت سامان





:: برچسب‌ها: ثبت شرکت , اتباع خارجی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: